Aku Merinduimu- Devotees


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum wbt =)
Alhamdulillah, setinggi-tinggi pujian kepada Allah SWT
Sesungguhnya segala yang bisa kurasakan kini,
Tidak lain dan tidak bukan, 
Adalah rahmat dan nikmat dari Allah =D
Alhamdulilah~

Selawat dan salam ke atas junjungan besar, Nabi Muhammad SAW
ahli keluarga Baginda, para sahabat, tabi', tabi' tabi'in...

Juga buat my beloved family, yang jauh di mata tpi dekat di hati <3 nbsp="">
Ayah, Ibu, Kakak and My Adik =)

         Insyaa Allah, saya ingin kongsi sebuah lagu yang bertajuk Aku Merinduimu nyanyian Devotees. Just a simple intro, lagu nie bertemakan luahan hati seorang anak kepada keluarga, khususnya kepada kedua-dua ibu dan ayahnya. Lirik dari hati seorang anak yang melaksanakan tanggungjawab sebagai anak yang soleh dan juga seorang pelajar yang cemerlang. Anak itu berkata...AKU MERINDUIMU!~

        IBRAH lagu;
- Jangan kita lupa matlamat kita dalam medan ilmu ini untuk dapatkan REDHA Kholiq
Kita letakkan Allah sebagai matlamat kita,
Kita nak jadi Khalifah terbaik di muka bumi Allah,
BELAJAR! BELAJAR! BELAJAR!
untuk bantu Islam, untuk keluarga kita, dan Diri kita sendiri~
Juga niatkan kita nak buang jahiliyyah dalam diri dan orang lain,
Dengan itu lagi kita kenal Allah, lagi kita Cinta Allah =)

- Keberkatan dari semua sangat penting terutama sekali ibu ngan ayah kita, keluarga, guru
Doakan mereka, mereka sentiasa doakan kita,
Ilmu bertambah, solehah pun bertambah,
Bertanya khabar, hormat mereka,
Walau kita rasa sibuk sangat, insyaa Allah =)

Insyaa Allah apa yang datang dari hati yang tulus akan masuk ke hati dengan mudah. Maksud tersirat dari lirik lagu jadi mudah sangat sampai ke hati pendengar...semoga itu yang antum rasakan =)

Insyaa Allah, semoga Allah memberi izin untuk saya kongsikan lagu ini kepada semua.
Kongsi bukan sekadar SHARE biasa-biasa tau, 
Tapi, saya doakan semoga Allah izinkan saya kongsi apa yang saya rasa bila dengar lagu ni.
Dengar bukan sekadar DENGAR KOSONG tau,
Tapi, dengar dengan menghayati, hadirkan telinga, akal dan hati. MUST BE CONNECTED!
LIKE bukan sekadar LIKE FB tau,
Tapi, LIKE sebab perkongsian yang bermanfaat, dan rasa nak berkongsi lagi.
Apa-apa pun semoga Allah redha =)
~Itulah yang saya doakan, niat dari hati, insyaa Allah...AMIN~

Jadi, PRESENTING! Aku Merinduimu-Devotees <3 a=""> (click the song <--->



DEVOTEES-AKU MERINDUIMU

Tidak dapat ku gambarkan
Rindu yang lahir dari hati ini
Hanya yang mampu untuk ku lafazkan
Aku merindui mu
Terasa amat jauh diri ini
Dengan kau tiada di sisi
Bergenang air mata ku
Bila terkenangkan wajah mu
Ayah ibu dari jauh ku pohon restu
Doa mu titian kejayaan ku
Nasihat dari mu ku ingat selalu
Tersemat di kalbu
Oh Tuhan
Berkatilah ku dalam mencari ilmu
Dengan reda-Mu
Moga ku jejaki
Tempat yang dituju



Last but not least,
Doakan saya dalam perjalanan menuntut ilmu Allah nie,
Perjalanan Aku Sebagai Umat Muhammad...
Semoga Allah redha =)

Ulasan