???....Permata Yang Dicari


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Mengasihani

BOSAN...!!!!!
itu sahaja yang dapat aku ungkapkan tentang perasaanku kala malam ini...
Sejak dari tadi aku meng'surf' internet...

Tatkala menggunakan broadband...
sudah tentu yang aku harapkan...
hanyalah warna hijau terang dari broadband itu
yang menunjukkan bahawa line tengah laju ni..he5...

Agaknya....
apelah yang aku buat malam2 ni 'surf' internet
nak kate jarang on9....
( bajet gler we, dah la stiap malam on9....>_< )
oleh itu....
tidak lain tidak bukan 
aku me'make up' blog aku...

Agaknya.....
camne aku 'make up' blog aku ek???
aku pergi blog orang lain, aku tengok ape yg menarik
lepas tu, aku bukak website tu...
then, aku 'make up' la blog aku..ha5
buat apelah aku wat camni???

Tanpa aku sedari....
apakah sebenanye matlamat ....
Ape tujuan sebenar...aku wat blog...

Adakah kerana aku nak bagi orang tengok...???
seraya memuji....
" Wah, ma ajmala 'blog'tuka!!!!"
Lepas tu, mula la
kembang kempis....
mule la aku tambah sana....
tambah sini....
biar nampak lagi cantik....

Tanpa disedari....aku telah hanyut 
dibuai keasyikan alam maya...
ciptaan manusia yang slalu terleka ini atau sengaja ingin melekakan???
( wat evelah, janji, aku dah hanyut dah )
Sejam yang berlalu....seakan-akan 10 minit jer...
ape lagi, mestila tak puaskan....
lagi la aku terjah sana..terjah sini

atau....
Adakah aku ingin berkongsi ilmiyah dengan saudara seIslamku???

Bile aku muhasabah balek....
Ape tujuan aku sebenanye???
Mestilah yang positif...
nak kongsi ilmiyah...

Tapi, sayangnye....
ape je lah yang aku dah kongsi dalam blog aku ni???
dapatke menarik minat pembaca???
untuk lebih mendalami ilmiyah itu sendiri???

NOTHING...!!!!!
that's all that I can say....
Baru aku sedar...selama ni
yang aku kejar hanyalah nak blog cantik jer
sedangkan...aku dah banyak buang mase
nak 'touch up' sana sini

Pengisian takde langsung.....

Bile pikir blek....
kalo la aku seimbangkan kedua-dua tujuan aku ni..
iaitu ;
i) nak cantekkan blog
&
ii) nak kongsi ilmiyah

mesti tujuan aku nak wat blog ni tercapai..:)

bagi sesape yang slame ni dah follow blog aku.....
( ade ke lah yang follow )
aku ni...slalu sangat kan luah prasaan kat blog...>_<
kan..kan
padahal bukan tu pun yang korang nak bace kan

JUJUR....IKHLAS...
dari qolb ku..itulah yang selama ini aku fikir...fikir..dan fikir...>_<
aku fikir ape yang ingin aku taip...
lepas tu....
qolb ku mulai tenang sedikit demi sedikit 
 

aku asiff..sangat kat korang :)
sebenanye aku ni..memang cam tu cket
slalu sangat dok luah2 prasaan
aku minx maaf ye...
Insya-Allah......
penulisan dan 'stail of thinking' ku
akan ku improve dari masa ke semasa
dan ia memerlukan amalan dan istiqomah....

Yang aku pohon sekarang...
hanya doa yang ikhlas...
dari antum yang sudi mendoakan..:)
semoga kiranya aku tidak lagi hanyut dalam 
dunia ciptaan manusia ini...
Insya-Allah..

Permata yang kucari....
maksudku, bukanlah seindah rupa
namun, yang ku ingini...
hanyalah permata dek sinaran cahaya iman
yang kembali menerangi qolbi yang telah malap ini...





Ulasan