Bismillahhi Tawakkaltu A'lallah...

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Aku mulakan penulisan ku...
dengan bait-bait indah yang ku petik dari Kalam-Mu yang Karim...


Alhamdulillah...Mid-term telah habis dengan....
(tak tau la nak cakap ape...)
sekarang I'm having a cuti skola....2 weeks

Sebenanye..qolbi tgh sedih sangat skrg
rase macam kosong...
AAAARRRRGGHHHH!!!!!!!!!!


Ya, Allah...
Why should I'm suffering like this?
Aku takut.....
Sungguh, aku penuh dengan sifat mazmumah
Kadang-kala, mulut manis berbicara
indah susunan tutur kata
ku tujukan khas buat asdiqo' tercinta
tapi, kata-kata tiada maknanya
jika tiada tekad di sodruku ini

Sungguh, insan yang lemah ini...
Inginkan najahan bakhir 
di dunia apatah lagi di akhirat sana

Aku juga inginkan kejayaan demi kejayaan dalam pelajaran
serta amal-amal ku


Impianku....
ingin sama-sama terbang di angkasa raya
untuk melanjutkan pelajaran
di luar negara

Bagaimana pula dengan amanah yang aku pikul?
sudahkah aku melaksanakan
dengan sebaiknya?

Ya Allah,
banyak sungguh bebanan yang aku fikirkan
Kadang-kala..aku buntu
ibarat
' LOST in the LOSTWORLD'
aku buntu dalam perjalananku menempuh jalan-Mu


Setiap kali jalanku menuju-Mu, Ya Allah
aku perlukan seorang teman di belakang ku
aku tidak tegar memarahi kawan-kawanku

Aku tidak layak menyuruh mereka menyokongku
tapi, apakan daya
tidak-semena-mena diri ini perlu sokongan rupanya

Siapalah aku ini 
untuk menyedarkan insan
yang tidak ku tahu sedang terleka atau tidak
kerna..kekadang diriku sendiri tidak menyedari 
bahawa aku terlalu obsesi


Aku tidak mahu dipersalahkan
dek kerana teguranku
tempias-tempias mengatakan 
aku seorang yang 'CLOSE MINDED'
'ALIM'....ataupun mungkin tidak
Sebenarnya, diriku ini 
perlukan satu suasana Islamiyah
di mana aku turut sama 
menikmati keindahan serta ketenangan suasana itu...
inilah yang membantuku mendekati-Mu
Ya Allah....



tanpa kusedari..itu hanya kemahuanku
yang ku ingini tanpa menginsafi siapalah diriku ini
Aku sendiri yang tidak mengubah nasibku
kenapa harus ku berharap sedemikian rupa tingginya...

Bantulah aku ....
sedih aku bila mengenang akak f5 akan klua tahun ni
sebab, slame ni.aku banyak depends on diorg



Kenapalah aku ni tak mampu nak berdiri atas kaki sendiri

Keyakinan serta semangat itu penting
di samping usaha serta tawakkal

Aku bertawakal kepada-Mu , Ya Allah









Ulasan