i luv Islam...but....i....

Assalamualaikum w.b.t.......

sebenarnya....saya masih lagi baru dalam blogger.....

so....semua ni....hanyalah cubaan yg harap2 akan membuahkan hasil....insya-Allah... :-)

teringat satu kalam yg sgt mendalam maksudnya.....
" Mujahadah itu pahit kerana syurga itu manis:)"
kadang2 aku cuba memahami dan 
mengamalkan maksud sebenar kalam yg indah itu....

tapi, memang ku akui 
diriku belum cukup kuat untuk betul2 mengamalkannya.....
masih diakui bahawa diriku lemah 

selalu sajaku mendorongkan diri 
ke arah hasutan syaitan dan godaan duniawi semata-mata....
aku diberi tanggungjawab yg agak besar...
tetapi, aku percaya yang aku boleh lakukannya 
kerana sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui.....

aku sebenarnya takut sgt.....
aku seorang yg susah nak istiqamah....
aku takut jika dipanggil munafik..
aku lemah....

" Ya Allah....bantulah aku...,
Ya Allah....,aku sedar..
aku terlalu banyak meminta kepada-Mu....
Ya Allah, kuatkanlah jihadku....

Ya Allah...,aku takut..
aku takut hatiku ini menjadi keras Ya Allah,
aku takut hidayah-Mu tidak sampai kepadaku,
aku takut jika semua org melakukan kekhilafan,
 Ya Allah....aku asif Ya Allah, 
jika amanah-Mu 
tidak dapat ku laksanakan dengan baik...

Ya Allah aku tahu..
lidahku lebih lancar menuturkan kalam-Mu
berbanding amalanku....
oleh itu Ya Allah,
jadikanlah aku hamba-Mu 
yang beramal dengan ilmu-Mu.....ya Allah.....

Ya Allah, terimalah Muhasabah Cintaku ini....
amin Ya Rabbal A'lamin..."


Kata-kata cinta terucap indah....
Mengalir berzikir di kidung doaku....
Sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosaku....
Butir-butir cinta air mataku....
Teringat semua yang Kau beri untukku....
Ampuni khilaf dan salah....
Selama ini Ya illahi....
Muhasabah cintaku....







Ulasan